Indien je gebruik wilt maken van het herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking naar ons moeten worden geretourneerd. Het is dan ook niet toegestaan om op het verpakkingsmateriaal te schrijven. Bij beschadiging van het product door jouw eigen schuld ben jij verplicht het product terug te nemen. Bij beschadiging van het verpakkingsmateriaal zullen er kosten in rekening worden gebracht.
Als je ervoor kiest om het product aan ons te retourneren zal na ontvangst van het retour gezonden product, het volledige aankoopbedrag binnen 10 werkdagen teruggestort worden via de betaalmethode waarmee je jouw bestelling hebt geplaatst. Het is uit veiligheidsredenen niet mogelijk om dit op een ander rekeningnummer uit te betalen.
Neem altijd eerst contact op met onze klantenservice voordat je iets retour stuurt, zeker als het product beschadigd is of verkeerd geleverd.
VOORWAARDEN RETOURNEREN
-
Je draagt zelf het risico voor de retourzending, verzeker deze dus als het om grotere bedragen gaat
-
De producten moeten worden geretourneerd binnen 14 dagen na ontvangst, dit start dus op de dag van bezorging
-
Het artikel moet voor zover mogelijk in de onbeschadigde originele verpakking worden geretourneerd
-
De kosten voor het retour sturen komen voor jouw eigen rekening. Is het product beschadigd of verkeerd geleverd? Neem dan eerst contact op met onze klantenservice
UITZONDERINGEN VOOR RETOUR
Niet alles kun je zomaar retour sturen, sommige producten zijn namelijk uitgesloten van de retour regels.
-
Persoonlijke artikelen, zoals hoesjes bedrukt met jouw eigen print of tekst
-
Artikelen die eenmaal gebruikt kunnen worden, zoals een screen protector. Deze kunnen enkel volledig ongebruikt retour
-
Artikelen waarvan de verpakking onnodig is beschadigd, beschreven of ontbreekt
-
Artikelen die om hygiënische redenen niet meer retour kunnen, zoals oordopjes (tenzij de verpakking ongeopend is)
Heb je nog vragen? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice! Dan helpen we je graag verder.
Veelgestelde vragen over ons retourbeleid
Mocht het nog niet duidelijk zijn dan hebben we hier enkele veelgestelde vragen over ons retourbeleid opgesomd:
1. Wat is de retourperiode?
Je kunt een product binnen 14 dagen retourneren nadat je je bestelling hebt ontvangen.
2. Hoe lang duurt het voordat ik mijn geld terug krijg?
Een volledige terugbetaling zal worden uitgegeven aan de oorspronkelijke betalingsmethode nadat we de producten hebben ontvangen, geïnspecteerd en bevestigd dat de producten niet geopend zijn geweest. Alle klanten moeten na het retourneren van het pakket contact met ons opnemen en ons voorzien van Track & Trace gegevens, zodat wij de terugbetaling kunnen verwerken.
Let op: De meeste financiële instellingen hebben gemiddeld 3-5 werkdagen nodig om de terugbetaling te verwerken.
4. Waarom kunnen de beauty & health producten niet worden geretourneerd?
Een lijst van hygiëne producten die niet kunnen worden teruggezonden en vergoed (de lijst is niet volledig): ondergoed, bikini, make-up, haarstylingsproducten, schoonheidsproducten, enz. Wij nemen hygiëne en openbare veiligheid serieus en staan het retourneren van beauty- en gezondheidsproducten niet toe voor de veiligheid van al onze klanten. Wij staan hierin niet alleen. Andere aanbieders van schoonheids- en gezondheidsproducten staan om dezelfde redenen geen retourzendingen toe.
In het algemeen kunnen producten niet worden geretourneerd als een van de volgende voorwaarden van toepassing is:
- de koper heeft de geleverde producten zelf gerepareerd en/of bewerkt of door een derde laten repareren en/of bewerken;
- de geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig of in strijd met de aanwijzingen van de tussenpersoon zijn behandeld en/of op de verpakking zijn behandeld
- het gebrek geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft uitgevaardigd of zal uitvaardigen met betrekking tot de soort of de kwaliteit van de gebruikte materialen;
- hygiëneproducten kunnen niet worden teruggenomen en vergoed, zeker niet met de huidige COVID-19 maatregelen.
- Moet ik betalen voor mijn retourzending?
Ja, alle klanten zijn zelf verantwoordelijk voor de kosten van hun retourzending. Wij raden u aan uw retourzending met een Track & Trace te verzenden, aangezien wij geen verantwoordelijkheid kunnen aanvaarden voor zoekgeraakte retourzendingen. -
Kan ik mijn product terugsturen zonder contact met jullie op te nemen?
Nee je moet contact met ons opnemen voordat je een retourzending verstuurt, aangezien het retouradres anders kan zijn dan het adres waar uw bestelling oorspronkelijk vandaan kwam. -
Hoe kan ik contact met jullie opnemen?
Je kunt contact met ons opnemen via e-mail op info@telefooncentrum.nl. Het team van Telefooncentrum werkt zes dagen per week. Wij garanderen altijd een reactie binnen 2-5 werkdagen en helpen je graag verder! -
Mijn bestelling is beschadigd, wat moet ik doen?
Voor de snelste oplossing, voeg een foto bij waarop de slechte kwaliteit of het beschadigde deel van het item te zien is. De meest optimale foto’s zijn op een vlakke ondergrond waarop het label en het defect duidelijk te zien zijn. Wij zullen deze informatie gebruiken om u te helpen met uw bestelling en om fouten in de toekomst te voorkomen.Als je een beschadigd of onjuist product hebt ontvangen, neem dan binnen 14 dagen na ontvangst van het product contact met ons op. Daarna vervalt helaas de retourperiode.